03 november, 2009

Lasagne med quinoa

4 port

2 dl quinoa
1 gul lök1-2 klyftor vitlök
3 morötter
2 dl spenat
5 dl bechemelsås
lasagneplattor
riven ost

Koka quinoan i buljong och gör mjölksåsen. 

Hacka löken och riv morötterna. Fräs dem tillsamman i en panna, blanda ner spenaten mot slutet. Salta och peppra. 

Bottna med lite mjölksås och varva sedan lasagneplattor med fyllningen. Krydda med örter mellan varven. Toppa med riven ost.

Grädda i ugn (225C) tills osten smält och lasagnen fått en fin yta.

Oväntat gott!

2 kommentarer:

Karin sa...

Nu har jag ätit upp min sista quinoalasagnematlåda. Den var oväntat god som sagt men jag funderar på om man inte ska slänga på Fetaost nästa gång! Tror det kan bli godare med mer smak. Sen tänkte jag även dra ner lite på quinoan och ha i mer morötter i stället, kanske lite bönor också funderar jag på?

Det är ju bra mat annars för den är billig och består av sånt som jag nästan alltid har hemma.

Jonas sa...

Kom på att jag alltid kokar quinoan i buljong. Det är ett tips för mer smak.

Provade att laga den nu med lite vitlök oxå... samt slängde ner lite vita bönor. Vi får se hur det blir!